Czy to koniec reklamy bannerowej w internecie?

Michał

750 x 200, 160x600 i pozostałe, znane każdemu w branży reklamowej formy mają coraz mniejszą skuteczność. W dobie przeładowania AdWordsami oraz reklamami wizualnymi - także tymi HTML5 - standardowe formy powoli tracą na znaczeniu.

Użytkownik, nawet jeśli nie używa adblocka - nie przetwarza form o określonych rozmiarach. Stają się one po prostu białym szumem. Nawet najbardziej zwracające na siebie uwagę barwy, czy animacja, są gdzieś na obrzeżu percepcji, traktowane jako zło konieczne.

Formy niestandardowe - pełnoekranowe płachty, lub parallaxowe “odkrywane” reklamy w środku tekstu działają nieco lepiej, ale trend omijania ich wzrokiem jest coraz mocniejszy. Standardowa, bannerowo-wizualna reklama w internecie ustępuje więc tekstom sponsorowanym (choć i tu czytelnik szybko zdaje sobie sprawę, że ma do czynienia z reklamą), product placement a także …

Reklama outdoorowa.

O dziwo, w dobie internetu do łask wraca dobrze wykonana, przyciągająca uwagę i co najważniejsze starająca się wpisać w klimat miasta reklama outdoor. Głównie chodzi mi tu oczywiście o murale, w których na ulicach polskich miast przodują Netflix i Spotify. W wielu polskich miastach pojawiły się murale reklamujące nowy serial, bądź płytę.

Żaden z nich nie ma formatu 750 x 200.

Szkoda tylko, że tak rzadko z tego pomysłu korzystają rodzime firmy. Znacie jakieś przykłady?

Przeczytaj również

Design + UX

Czy Twój produkt cierpi na nadmiar cukru?

Jeśli uważasz, że te projekty są dobre, jesteś w błędzie.

Design + UX

Jak budujemy aplikacje mobilne

Nasze podejście do aplikacji mobilnych odbiega zdecydowanie od normy w branży.

Stwórz produkt z Hype4

Jak pracujemy?
Zapytaj o wycenę