Użytkownicy aplikacji tego nie cierpią!

Diana

!!img1

Czy użytkownicy Twojej aplikacji mobilnej są zadowoleni z jej funkcjonowania, czy uważają że jest ona uciążliwa i nieprzyjemna w obsłudze? Jak się okazuje, istnieją konkretne, lecz nie zawsze oczywiste powody, dla których użytkownicy dedycują się z rezygnacji z korzystania, a w konsekwencji odinstalowania aplikacji.

1. Uciążliwe notyfikacje (wiadomości push)

To wiadomości pingujące użytkownika i przypominające o aktywnościach związanych z aplikacją, gdy użytkownik z niej nie korzysta. Przykładowo, aplikacja fitnessowa może (wibracją lub dźwiękiem, i krótką wiadomością na ekranie) przypominać o codziennym treningu, a aplikacja twojej ulubionej gazety podsyłać Ci nagłówki najnowszych wiadomości. O ile notyfikacje push działają na korzyść produktu i aktywizują użytkowników, często ich ilość i natężenie sprawia, że użytkownicy czują się zbombardowani powiadomieniami, które stają się rozpraszające i irytujące.

!!img2

Ankieta Appiterate. Każdy z ankietowanych podał 3 powody.

2. Skomplikowany proces rejestracji

Nic nie odstrasza użytkowników tak skutecznie, jak niezrozumiały i przesadnie długi proces rejestracji. Gdy użytkownik po pierwszym wejściu w świeżo ściągniętą aplikację widzi nieskończenie długi formularz rejestracji, pytający o zbędne lub wrażliwe dane, często decyduje opuścić aplikację bez podjęcia jakiejkolwiek próby wypełnienia takiej rejestracji. Często użytkownik nie wie jak przejść do następnego kroku, lub kroków rejestracji jest zbyt dużo, a przycisk akceptacji zasłania np. klawiatura ekranu.

Prawie 70% użytkowników rezygnuje z zarejestrowania się, gdy proces rejestracji jest za długi, zbyt skomplikowany lub niezrozumiały.

Appiterate

3. Błędy w funkcjonowaniu aplikacji

Użytkownicy czują się naprawdę poirytowani, gdy ściągnięta przez nich aplikacja nie działa prawidłowo - aplikacja znienacka zamyka się, zostawiając użytkownika na ekranie głównym telefonu, lub ekran się zamraża, a aplikacja przestaje reagować. Niestety większość aplikacji na rynku ma duże problemy z poprawnym działaniem, a problemy te nie są naprawiane. W konsekwencji użytkownik czuje się, jakby otrzymał wadliwy, niskiej jakości produkt cyfrowy, co bardzo negatywnie wpływa na opinię o marce. Nie można zapomnieć, że produkty cyfrowe są swoistą wizytówką każdej firmy, więc ich jakość powinna być na najwyższym poziomie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy Twój produkt cyfrowy jest funkcjonalny i przyjazny dla użytkownika, skontaktuj się z nami!

Przeczytaj również

Design + UX

Material Design się kończy. To dobrze.

Czy jeden zestaw reguł może działać tak samo dobrze dla każdego produktu cyfrowego?

Design + UX

Małe obsesje w projektowaniu - ikona Instagrama

Na większość takich rzeczy nie zwracamy uwagi, choć podświadomie nasz umysł szuka równych linii, symetrii i wizualnego porządku.

Design + UX

Nasze aplikacje są gotowe na iPhone X

Każde urządzenie wprowadzające większe zmiany w interfejsie wymaga dostosowania aplikacji i stron www.